Platan.pl / Centrale / Funkcjonalności / Multi Phone

Multi Phone

Multi Phone w systemach Platan

Mamy coraz więcej różnych urządzeń i aplikacji do prowadzenia rozmów – w pracy telefon stacjonarny, czasem drugi z konsolą, do tego komórka, na niej wirtualne telefony do połączeń internetowych. A gdyby wszystkie były dostępne pod jednym numerem wewnętrznym centrali i nie trzeba było połączeń przekierowywać?

Ktoś dzwoni na firmowy telefon stacjonarny, a Ty odbierasz tak, jak Ci wygodnie? Nie musisz biec do biurka ani przemieszczać się tylko w zasięgu telefonu przenośnego. Połączenie odbierzesz na komórce i – co więcej – możesz je dalej przełączyć, skonsultować się ze współpracownikiem lub przekazać rozmowę. Tak jakby połączenie było odebrane na zwykłym telefonie wewnętrznym centrali.

Do tego wszystkie rozmowy, również te odbierane przez komórki, mogą być nagrywane. Taką możliwość oferuje Multi Phone i port zewnętrzny w PBX Serverze Libra i IP PBX Serverze Proxima.

Multi Phone - cztery telefony dostępne pod jednym numerem

Co zyskujesz dzięki Multi Phone

1

Swoboda wyboru

Dowolność stosowanych telefonów, nawet samych komórek. Wybór kolejności dzwonienia – jednoczesnego lub po kolei. Bez przekierowań.

2

Udział w ruchu firmy

Włączenie w firmową organizację ruchu telefonicznego. Dostęp do funkcji centrali nawet z komórki, proste przełączanie. Możliwość nagrywania rozmów.

3

Spójna prezentacja

Prezentowanie się w ruchu wychodzącym jednym numerem centrali lub bezpośrednim DDI. Ukrycie numerów prywatnych komórek.

4

Niewielki koszt

Funkcja Multi Phone jest darmowa. Licencje na numery zewnętrzne (np. komórkowe) są jednorazowe i dożywotnie. Przypisane do systemu, nie do numeru.

Multi Phone – schemat połączeń

Schemat pokazuje przykładową architekturę systemu telekomunikacyjnego wykorzystującego serwer Proxima lub Libra i funkcję Multi Phone:

  • Wszyscy użytkownicy wewnętrzni centrali mają swoje numery wewnętrzne w centrali, tu od 123 do 127.
  • Użytkownik z numerem 123 ma do dyspozycji cztery aparaty. Korzysta w pracy z telefonu przenośnego DECT oraz swojej komórki. Pod tym samym numerem w domu ma zalogowany telefon VoIP, a w drugim gabinecie – telefon stacjonarny.
  • Użytkownik z numerem 124 korzysta tylko ze zwykłego telefonu analogowego, podobnie użytkownik 125 – tyle że on ma słuchawkę DECT. Nie wykorzystują Multi Phone.
  • Użytkownicy 126 i 127 do telefonów DECT i VoIP na biurku mają przypisane swoje numery komórkowe.

Użytkownik każdego telefonu uczestniczy w firmowej organizacji ruchu telefonicznego, odbieraniu rozmów przychodzących na numer centrali (tu: 58 555 88 00), grupowych wywołań, przełączaniu. Może też odbierać dzwonienie z bramofonu lub wideobramofonu. Wszystkie lub wybrane typy rozmów mogą być też nagrywane.

Multi Phone w serwerach Proxima i Libra

Jak wykorzystać różne telefony pod jednym numerem?

Odbieraj, jak Ci najwygodniej

  • Przykładowo do numeru wewnętrznego 123 zdefiniowanego jako Multi w serwerze Libra lub Proxima przypisano cztery urządzenia: telefon IP, analogowy, przenośny DECT oraz komórkowy. Telefon komórkowy masz przy sobie, z aparatu analogowego korzystasz w domu, z telefonu IP – w dowolnej lokalizacji, a z przenośnego telefonu DECT – w firmie. 
  • Dla każdego telefonu typu Multi ustawisz dowolną strategię dzwonienia: mogą dzwonić wszystkie jednocześnie, wybrane albo w określonej kolejności, po zadanym czasie przejmować dzwonienie lub do niego dołączać.
  • Klient wybiera na zapowiedzi numer wewnętrzny 123 (lub dzwoni na bezpośredni numer DDI, lub jest kierowany zgodnie z ustalonymi schematami dzwonienia). Najpierw zadzwoni np. telefon przenośny DECT, a po paru sekundach, jeśli nie odbierzesz, dołączy do niego komórka.
  • Jeśli pełnisz dyżury wieczorne lub weekendowe albo często wyjeżdżasz, odbieraj połączenia na komórce, nawet jeśli w tygodniu wolisz rozmawiać przez telefon stacjonarny.
  • Irytuje Cię dzwoniący telefon na biurku, gdy rozmawiasz przez komórkę? Jeśli odbierzesz rozmowę przez smartfona zdefiniowanego jako Multi, kolejne osoby wybierające numer wewnętrzny usłyszą sygnał zajętości, a pozostałe telefony nie będą dzwonić. 
  • Nawet jeśli odbierzesz połączenie na komórce, to z drugiego aparatu Multi możesz wykonać w tym czasie inne połączenie wychodzące!
  • Rozmowę odebraną na komórce jednym przyciskiem (np. #) przełączysz do współpracownika, tak jakby była odebrana na zwykłym telefonie podłączonym do centrali. 

 

Parkuj połączenia, by odebrać na innym telefonie

  • Odbierasz na telefonie komórkowym połączenie przychodzące przez centralę. Rozmawiasz, ale po paru minutach zauważasz, że zaraz rozładuje Ci się bateria. Albo tracisz zasięg. Zaparkuj połączenie (wybierz # oraz swój numer wewnętrzny) i odłóż telefon. 
  • Na jednym z pozostałych telefonów Multi przypisanych do swojego numeru wybierz tę samą kombinację znaków (# oraz swój numer wewnętrzny). Powrócisz do rozmowy na innym aparacie.
multiphone

4 telefony – 1 numer

Jakie telefony można mieć pod jednym numerem?

Korzystasz w pracy z telefonu stacjonarnego, masz w centrali swój numer wewnętrzny, np. 123. Mogą się na niego dodzwonić zarówno współpracownicy, jak i klienci z zewnątrz. Do takiego numeru przypiszesz dzięki funkcji Multi Phone do 4 wyposażeń (urządzeń) jednego typu lub mieszanych:

  • telefony analogowe,
  • telefony systemowe,
  • telefony ISDN,
  • telefony VoIP,
  • softphone’y (wirtualne telefony, np. Platan Video Softphone)
  • urządzenia/numery zewnętrzne, telefony stacjonarne i komórkowe.

 

Zobacz na filmie, jak działa Multi Phone.

Komórka w centrali

Najwygodniej jako jeden z telefonów typu Multi użyć telefonu komórkowego. Trzeba go wtedy skonfigurować jako port zewnętrzny w centrali. Pozwala to z jednej strony cieszyć się mobilnością i zasięgiem komórki, a z drugiej – korzystać z funkcji centrali. Rozmowy przełączysz prościej niż w oferowanych przez operatorów komórkowych wirtualnych centralach GSM, w których trzeba w tym celu wybierać skomplikowane kody.

Co więcej, nie ma wymogu stosowania równolegle innego telefonu stacjonarnego. Smartfon może być jedynym telefonem używanym jako aparat wewnętrzny. Można stworzyć nawet system, w którym wszyscy użytkownicy centrali będą korzystali wyłącznie z komórek (patrz schemat). A mimo to klienci będą mogli z nimi się łączyć, dzwoniąc na jeden wspólny firmowy numer.

Jeśli chcesz zadzwonić bez podawania numeru komórki, zadzwoń przez centralę – odbiorca zobaczy numer bezpośredni DDI, którym się zaprezentujesz, lub ogólny numer firmowy.

Multi Phone: telefony komórkowe w centrali Platan zamiast tradycyjnych

Jak wykorzystać komórki w centrali?

Bądź zawsze w zasięgu

  • Poruszasz się po całej firmie, np. po hotelu, zakładzie produkcyjnym czy stadionie, i chcesz być zawsze dostępny dla kontrahentów i współpracowników pod firmowym krótkim numerem wewnętrznym? Ustaw w Proximie, Proximie plus lub Librze smartfon jako jeden z telefonów Multi (będzie to wymagało licencji na port zewnętrzny). Odbierzesz telefon nawet tam, gdzie inne telefony przenośne (DECT czy IP DECT) tracą zasięg.
  • Jeśli wrócisz do biurka i wolisz odbierać telefon stacjonarny – zrobisz to, bez pamiętania o tym, że któryś telefon trzeba uaktywnić lub zalogować. I bez nieodebranych połączeń – odbierzesz wszystko (co chcesz).

 

Komórki w centrali zamiast innych telefonów

  • Wszyscy pracownicy mają służbowe komórki, ale chcesz, aby klienci dzwonili na jeden firmowy numer oraz by łatwo można było przełączać rozmowę między pracownikami lub ich zastępować w razie nieobecności?
  • Wybierz serwer Platan, w którym zamiast tradycyjnych telefonów wewnętrznych podłączysz komórki. Bez okablowania, bez sieci intranetowej.
  • Jeśli odbierają połączenia w grupie, do nadzoru nad ruchem telefonicznym przyda się oprogramowanie Platan Call Monitor. Sprawdzi się także przy pracy rozproszonego zespołu pracującego zdalnie lub korzystającego z komórek. Żadne połączenie przychodzące na grupę nie pozostanie nieobsłużone.
  • Jeśli chcesz otrzymywać na smartfonie informacje o tym, kto dzwonił na numer wewnętrzny, skorzystaj z powiadomień SMS lub aplikacji Platan mAssistant (zobacz na filmie, jak działa aplikacja Platan mAssistant)
  • Skorzystaj z usług Platan VoIP do centrali – wtedy dzięki funkcji diversion number zobaczysz, kto dzwonił poprzez centralę, gdy odbierzesz połączenie na komórce. Bez dodatkowych SMS-ów czy aplikacji.

 

Pracuj zdalnie

  • Chcesz pracować z domu, ale tak, aby klienci sądzili, że jesteś w biurze? Dodzwonią się do Ciebie na firmowy numer wewnętrzny, włączony w grupowe odbieranie połączeń czy system infolinii. Rozmowy łatwo przełączysz lub porozmawiasz z osobami stojącymi przy bramofonie.
  • Zrobisz to za pomocą telefonu IP, smartfonu czy nawet zwykłego telefonu analogowego, jeśli masz w domu jeszcze tradycyjną linię. Jeśli taki telefon będzie zdefiniowany jako port zewnętrzny w centrali, to będzie się zachowywał tak, jak każdy inny telefon wewnętrzny. To o wiele lepsze rozwiązanie niż przekierowanie na komórkę połączeń przychodzących na numer wewnętrzny (o tym, dlaczego lepiej używać smartfona jako port zewnętrzny w Multi Phone, czytaj więcej w artykule Smartfon w Multi Phone vs przekierowania na komórkę).
  • Rozmowę przełączysz na komórce jednym przyciskiem.  Może to być np. krzyżyk #, który będzie pełnił funkcję przycisku FLASH znanego z centrali. 
  • Smartfonem nie tylko odbierzesz przychodzące połączenia. Zadzwoń na wskazany numer dostępowy, a centrala Cię rozpozna i zachowa się tak, jakby dzwonił zwykły telefon do niej podłączony – usłyszysz sygnał wolnej linii. Wybierzesz wtedy numer wewnętrzny kolegi, ustawisz przekierowanie na czas nieobecności, zestawisz konferencję, czyli skorzystasz z usług centrali jak z telefonu stacjonarnego.
  • Po wybraniu "0" na numerze dostępowym zadzwonisz przez komórkę na koszt centrali, również za granicę. Wszystkie połączenia przychodzące i wychodzące, również wykonywane przez smartfon ustawiony jako Multi, będą zarejestrowane w module taryfikacyjnym Grosik.
  • Jeśli dzwonisz z komórki przez centralę, prezentujesz się firmowym numerem bezpośrednim DDI w centrali lub numerem ogólnym firmy, a nie komórki. Dobry sposób, jeśli korzystasz z prywatnej komórki i nie chcesz tego numeru szerzej udostępniać.
  • Połączenia wychodzące prościej wykonasz za pomocą aplikacji Platan mAssistant – wystarczy do każdego kontaktu zdefiniować, czy chcesz się z nim łączyć przez centralę, czy bezpośrednio przez sieć GSM.

Nagrywanie Multi

Serwery Proxima, Proxima plus i Libra oferują nagrywanie prowadzonych rozmów. Pomaga ono dbać o wysoką jakość obsługi klientów, rozstrzygać sporne kwestie, zachowywać nagrania ze względów bezpieczeństwa. Wiesz, że można nagrywać również rozmowy odbierane lub wykonywane przez telefon komórkowy?

 

Jak wykorzystać nagrywanie w Multi Phone?

Na co dzień wolisz rozmawiać przez telefon komórkowy. Nie masz jednak możliwości nagrania na nim prowadzonej rozmowy. Jeśli chcesz nagrywać rozmowy niezależnie od tego, czy rozmawiasz przez telefon na biurku, czy przez komórkę, ustaw smartfon jako jeden z telefonów typu Multi w Librze lub Proximie.

Nagrasz każdą rozmowę, przychodzącą i wychodzącą, którą przeprowadzisz jako użytkownik centrali, również gdy będziesz rozmawiać przez komórkę. Nie musisz się martwić czasem trwania rozmowy i objętością pliku nagrania – nie zajmą one pamięci telefonu. Rozmowy przejrzysz, pobierzesz i odsłuchasz w aplikacji Agent003 do obsługi nagrywanych rozmów.

Rozmowy nagrasz oczywiście również wtedy, gdy komórka jest Twoim jedynym telefonem używanym w centrali. Nagrywane będą tylko te służbowe rozmowy, które przyjdą na centralę, lub które wykonasz poprzez centralę. Nie będą nagrywane połączenia prywatne.

 

Nagrywanie rozmów na telefonach Multi

Nasze funkcjonalności

Zobacz wszystkie funcjonalności
centrale
Sieciowanie

Sieciowanie

Sprawdź funkcjonalność
centrale
Inteligentna dystrybucja

Inteligentna dystrybucja

Sprawdź funkcjonalność
centrale
Kolejkowanie połączeń

Kolejkowanie połączeń

Sprawdź funkcjonalność
centrale
Nagrywanie rozmów

Nagrywanie rozmów

Sprawdź funkcjonalność
centrale
Wideorozmowy

Wideorozmowy

Sprawdź funkcjonalność
centrale
Telekonferencje

Telekonferencje

Sprawdź funkcjonalność
centrale
Dowolność połączeń

Dowolność połączeń

Sprawdź funkcjonalność
centrale
Bezpieczeństwo

Bezpieczeństwo

Sprawdź funkcjonalność
centrale
Poczta głosowa

Poczta głosowa

Sprawdź funkcjonalność
centrale
Licencje tymczasowe

Licencje tymczasowe

Sprawdź funkcjonalność

Skontaktuj się z nami

Nie wiesz, jaką centralę, urządzenia lub oprogramowanie wybrać? Porozmawiajmy – doradzimy, wyjaśnimy Partnerzy Platan i Autoryzowani Instalatorzy to sieć współpracujących z nami firm. Odwiedzą miejsce planowanej inwestycji, dopasują najlepsze rozwiązanie, zaoferują je w cenach producenta, zainstalują, zaprogramują, przeszkolą użytkowników i będą opiekować się systemem telekomunikacyjnym na miejscu.

Punkty sprzedaży

Punkty sprzedaży

Znajdź instalatora w pobliżu swojej lokalizacji.

Gdzie kupić?