PLATAN
Producent Systemów
Telekomunikacyjnych
Oferta

Dowolność połączeń

Czy przy pełnej dowolności połączeń, jaka jest w PBX Serverze Libra, IP PBX Serverze Proxima i IP PBX Serverze Proxima plus - dowolności technologii, stosowanych telefonów i systemów operacyjnych - można coś jeszcze uwolnić? Tak!

Wyjdź na świat, tak jak chcesz, wybierając dowolną cyfrę, nie wybierając żadnej cyfry

Uwolnij zero!

Nie musisz już wybierać "0" przed każdym numerem miejskim. Możesz wybrać "9", albo "7", albo inną ulubioną cyfrę lub liczbę. Albo nie wybierać w ogóle nic - Libra lub Proxima połączy automatycznie zarówno z kolegą z firmy, jak i z dowolnym numerem miejskim.

Jak to działa?

Algorytm wybierania numerów przez PBX Server Libra lub IP PBX Server Proxima w przypadku, gdy nie zdefiniowano żadnej cyfry dla "wyjścia na miasto", przedstawia poniższy rysunek.

Algorytm wybierania numerów w PBX Serverze Libra, gdy nie ma żadnej cyfry dla “wyjścia na miasto”

Jak to wykorzystać?

Przykład 1

Jeśli uwolnisz zero, możesz wykorzystać pełną numerację i np. w hotelu czy pensjonacie dostosować ją do numerów pokoi, bez pomijania żadnego piętra, numery mogą być kilkucyfrowe. Do wykonywania połączeń zewnętrznych można wykorzystać wtedy albo dowolną cyfrę, od której nie zaczyna się żaden numer wewnętrzny (np. 9), albo łączyć się z numerami miejskimi bez uprzedniego wybierania czegokolwiek.

Numery wewnętrzne telefonów w pokojach będą mogły być takie jak numery pokojów: 001, 002, 003... (parter), 101, 102, 103... (I piętro), 201, 202, 203 (II piętro) itd.

Przykład 2

Służby mundurowe, Policja czy wojsko, posiadają własne sieci resortowe. Jednocześnie korzystają z usług tradycyjnych operatorów. Jeśli chcą rozdzielić wyjście do poszczególnych linii, w PBX Serverze Libra lub IP PBX Serverze Proxima można zdefiniować oddzielne wyjście do sieci resortowych, np. "9", a do tradycyjnych operatorów wychodzić przez "0". Do każdego sposobu wychodzenia na miasto można zdefiniować niezależne systemy LCR - wyboru najtańszej drogi połączeniowej.

Przykład 3

Zależy Ci na jak najtańszych połączeniach, dlatego korzystasz często z telefonii VoIP. Mimo wszystkich zalet ma ona jednak pewne niedogodności, jak na przykład niższa jakość połączeń głosowych niż przy tradycyjnych łączach cyfrowych czy nieprzekazywanie informacji o pełnym numerze telefonu, pod jakim kontrahenci znają Twoją firmę.

Chcesz wykonać wybrane połączenie o lepszej jakości i z pełną identyfikacją Twojego numeru – do linii operatora, od którego masz łącze cyfrowe (PRA, BRA), przypisz np. cyfrę "8" zamiast tradycyjnego "0". Wówczas zawsze, jeśli wybierzesz "0", zadzwonisz po najniższym koszcie, również z wykorzystaniem łączy VoIP, a jeśli "8" – rozmowa będzie zrealizowana tylko przez łącza cyfrowe, zapewniające najwyższą jakość oraz pełną identyfikację numeru.

Wybieraj jak chcesz

Dowolnie definiuj numery, jakie trzeba wybrać, aby zrealizować daną funkcję PBX Servera Libra lub IP PBX Servera Proxima.

Jak to wykorzystać?

Przykład 1

Pracownicy często ustawiają przekierowania, aby któryś z kolegów odebrał telefon, gdy oni będą zajęci rozmową (CFB - przekierowanie dzwonienia, gdy zajęty). Domyślnie takie przekierowanie jest realizowane przez numer *736 "TEL" (gdzie TEL oznacza numer, na który ma być realizowane przekierowanie). Można to uprościć i zmienić numer np. na *7 "TEL" lub #7 "TEL" lub *#7 "TEL", a nawet samo 7 "TEL", jeśli tej cyfry nie używamy nigdzie w numeracji.

Przykład 2

W firmie była używana wcześniej centrala innego producenta, z innym sposobem wybierania funkcji niż te stosowane w PBX Serverze Libra. Użytkownicy są jednak do tych numerów przyzwyczajeni, a nie wszyscy lubią uczyć się obsługi nowych urządzeń. Nie ma potrzeby – nie zmieniaj przyzwyczajeń! Ustaw dokładnie takie same numery, do jakich użytkownicy przyzwyczaili się w innej centrali. Może to być "wyjście na miasto" przez "9", ustawienie jakiegokolwiek przekierowania czy aktywowanie poczty głosowej. Choć warto sprawdzić, czy nie można tego robić prościej.

Podręczna pomoc z aktualnymi numerami funkcji w Strefie Użytkownika PBX Servera Libra

I najważniejsze – w PBX Serverze Libra i IP PBX Serverze Proxima tych numerów nie trzeba pamiętać. Ani powielać stron ze spisem funkcji z instrukcji – bądźmy ekologiczni. Wszyscy użytkownicy widzą przez przeglądarkę internetową swoje ustawienia w Strefie Użytkownika: aktywowane usługi, przekierowania, logowania, stan poczty głosowej. Mają też dostęp do podręcznej pomocy ze spisem aktualnych numerów funkcji. Najczęściej stosowane funkcje mogą też przypisać do przycisków konsoli systemowych, konsoli IP lub programu Platan CTI.

Oszczędzaj, gdzie możesz

W zależności od tego, jakie wyjście "na miasto" wybierzesz, różnie może być zdefiniowany wybór najtańszej drogi połączeniowej (funkcja LCR). Ustaw ponad dwa tysiące krajowych i zagranicznych prefiksów, dowolnie dzielonych między cztery tablice LCR.

Jak to wykorzystać?

Przykład 1

Decydujesz się wynająć część powierzchni biurowej innej firmie i dajesz jej jednocześnie możliwość wyboru operatora. Jeden PBX Server Libra, a nawet mniejszy IP PBX Server Proxima może obsłużyć kilka firm, każda z nich będzie miała własny system wyboru najtańszej drogi połączeniowej, w zależności od tego, z usług jakich operatorów korzysta.

Przykład 2

Zależy Ci na jak najniższych kosztach, więc najczęściej korzystasz z rozmów internetowych VoIP. Jednak w godzinach 10–13 organizujesz szkolenia internetowe i zależy Ci, aby łącze internetowe miało w tym czasie jak największą przepustowość. Ustaw dla tych godzin osobny tryb pracy i skieruj w tym czasie ruch telefoniczny w pierwszej kolejności do sieci tradycyjnych operatorów – zapewnisz sobie zarówno dobrą jakość połączenia w czasie trwania szkolenia, jak i pełną łączność dla reszty firmy.

Przykład 3

Prowadzisz firmę pracującą poza standardowymi godzinami pracy, np. często kontaktujesz się z oddziałem zagranicznym swojej firmy lub kontrahentami zagranicznymi, pracującymi w innej strefie czasowej. Możesz teraz jeszcze bardziej elastycznie korzystać z ofert operatorów i kierować ruch w zależności od pory dnia i ustalonego trybu pracy. Dzwoń w ciągu dnia przez operatora, który oferuje najkorzystniejsze stawki krajowe w godzinach szczytu, a po południu lub wieczorem przez łącza tego, który ma najlepszą ofertę dla połączeń międzynarodowych o tej porze. Czysta oszczędność!

Produkty powiązane

Platan Sp. z o.o. sp. k.
ul. Platanowa 2
81-855 Sopot
© 2010-2022

Wersja na komputery