Szkolenia


Proponujemy dwa niezależne szkolenia I stopnia (prowadzone w trybie zdalnym, online) oraz jedno zaawansowane szkolenie serwisowe II stopnia przeprowadzone stacjonarnie, w siedzibie firmy Platan:
Szkolenia I stopnia (online):
- dwudniowe warsztatowe, na których omawiamy najważniejsze oprogramowanie wspomagające serwery PBX Platan, a także ustawienia sieciowe i VoIP, oraz ćwiczymy na pliku konfiguracyjnym konfigurację serwerów Proxima i Libra,
- jednodniowe, techniczno-handlowe, poświęcone usługom Platan SIP trunk i rodzinie najmniejszych central Prima.
Dla kogo są przeznaczone szkolenia I stopnia:
-
przede wszystkim dla firm, które rozpoczynają z nami współpracę, a także dla nowych pracowników firm z nami już współpracujących czy osób, które chciałyby ugruntować swoją wiedzę z oferty i konfiguracji systemów Platan podczas praktycznych ćwiczeń.
Szkolenie II stopnia (stacjonarne):
- dwudniowe zaawansowane szkolenie warsztatowe, na którym omawiamy diagnostykę VoIP oraz zaawansowane funkcjonalności systemów Proxima i Libra;
- szkolenie przeznaczone jest dla integratorów i instalatorów, którzy ukończyli dwudniowe szkolenie warsztatowe I stopnia (z serwerów Proxima i Libra) w ciągu poprzednich 24 miesięcy.
Dwudniowe szkolenie warsztatowe I stopnia online
Program:
Dzień pierwszy (09:00–16:00)
- IP PBX Server Proxima i PBX Server Libra – budowa wewnętrzna, najważniejsze funkcjonalności.
- Oprogramowanie LibraPC do zarządzania serwerami Proxima i Libra.
- Ustawienia sieciowe oraz VoIP w serwerach telekomunikacyjnych Platan.
- Oprogramowanie Platan Call Monitor do zarządzania połączeniami przez grupy.
- Nagrywanie rozmów w programie Agent003 i ich archiwizacja w programie Archiwizator.
Dzień drugi (09:00–16:00)
- Konfiguracja systemu telekomunikacyjnego według założeń klienta na pliku konfiguracyjnym serwera Proxima – warsztaty.
- Test sprawdzający wiedzę nabytą podczas szkolenia.
Prowadzenie: Tomasz Jaroszewski
Wymagana wcześniejsza rejestracja. Osoby zarejestrowane otrzymają po opłaceniu uczestnictwa link do szkolenia. Z racji warsztatowego charakteru szkolenia liczba uczestników jest ograniczona.
Pierwszego i drugiego dnia przewidziane są trzy 30-minutowe przerwy.
Uczestnicy otrzymają zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.
Wymagania sprzętowe: komputer z głosnikiem, mikrofonem i kamerką (opcja), przeglądarką Edge, Chrome lub Firefox i dostępem do internetu. Szkolenie odbędzie się za pośrednictwem platformy Teams, jednak nie jest wymagane jej posiadanie.
Jednodniowe szkolenie I stopnia online
Program:
- Usługi telefonii internetowej Platan SIP trunk.
- Centrala IP Prima – budowa, funkcje, usługi i konfiguracja systemu.
Prowadzenie: Marcin Staliński, Mariusz Matuszewski.
W szkoleniu przewidziana jest jedna przerwa trwająca 30 minut.
Wymagana wcześniejsza rejestracja. Osoby zarejestrowane otrzymają po opłaceniu uczestnictwa link do szkolenia.
Uczestnicy otrzymają zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.
Wymagania sprzętowe: komputer z przeglądarką Chrome lub Firefox i dostępem do internetu. Szkolenie odbędzie się za pośrednictwem platformy Teams, jednak nie jest wymagane jej posiadanie.
Zaawansowane szkolenie serwisowe (II stopnia)
Uwaga: Warunkiem uczestnictwa w zaawansowanym szkoleniu serwisowym jest ukończenie dwudniowego szkolenia warsztatowego (I stopnia) w ciągu 24 miesięcy przed szkoleniem II stopnia. Uwzględniamy udział w szkoleniach, które organizowaliśmy online, jak i wyjazdowych.
Program zaawansowanego szkolenia serwisowego (dwudniowe warsztaty II stopnia)
- Diagnostyka VoIP – omówienie narzędzi wbudowanych w serwery oraz oprogramowania Wireshark.
- Switche zarządzane – mirroring portów.
- Konfiguracja przekierowania portów na routerach.
- Sieciowania serwerów Proxima i Libra.
- Konfiguracja abonentów typu multiphone oraz port zewnętrzny.
- Zaawansowana konfiguracja nagrywania rozmów.
- Przygotowanie schematów rozmów z zapowiedziami dla nagrywania rozmów wraz z obsługą MSN/DDI.
- Układ sekretarsko-dyrektorski.
- Serwer Aplikacji Platan
- Oprogramowanie Platan Call Monitor
- oprogramowanie Agent003 oraz Archiwizator do obsługi nagrywania i archiwizacji rozmów;
- Platan Fax Serwer – możliwości, konfiguracja.
- Warsztaty z programowania serwerów Proxima/Libra
- samodzielna konfiguracja omówionych zagadnień – zadania,
- odpowiedzi na pytania oraz konsultacje przypadków, z jakimi uczestnicy spotkali się w swojej praktyce zawodowej.
Wymagana wcześniejsza rejestracja. Z racji warsztatowego charakteru szkolenia liczba uczestników jest ograniczona.
Zaawansowane szkolenie serwisowe kończy się egzaminem. Uczestnicy, którzy osiągną wynik co najmniej 70%, otrzymają certyfikat potwierdzający nabyte umiejętności i ukończenie szkolenia II stopnia w zakresie programowania serwerów Proxima i Libra. Certyfikat jest ważny 2 lata.
Pozostali uczestnicy, którzy nie przystąpią do egzaminu lub uzyskają wynik poniżej 70%, otrzymają zaświadczenie o uczestniczeniu w szkoleniu.
Podczas szkolenia uczestnicy korzystają z własnych laptopów wyposażonych w kartę sieciową oraz system operacyjny Windows 7 lub nowszy, wraz z aktualną wersją środowiska Java.
Terminy
Jednodniowe szkolenie I stopnia online: (1 dzień)
- kolejny termin zostanie ustalony po zebraniu grupy chętnych
Dwudniowe szkolenie warsztatowe I stopnia online: (warsztaty, 2 dni)
- 29–30 czerwca 2023
Zaawansowane szkolenie serwisowe II stopnia - STACJONARNE (warsztaty, 2 dni):
- prosimy o zgłaszanie chęci uczestnictwa do opiekunów regionu
Szkolenia I stopnia odbędą się w trybie online.
Szkolenie zaawansowane II stopnia odbędzie się w naszej siedzibie w Sopocie przy ul. Platanowej 2 [dojazd] w godz. 9:00–16:00.
Zastrzegamy sobie możliwość odwołania każdego ze szkoleń w przypadku braku wystarczającej liczby chętnych.
Odpłatność za 1 osobę w zależności od typu szkolenia i statusu uczestnika wynosi (ceny netto):
Status uczestnika |
Szkolenie |
Szkolenie dwudniowe |
Zaawansowane dwudniowe |
---|---|---|---|
Partner Platan (PP) lub Autoryzowany Instalator (AI) |
150 zł | 300 zł | 500 zł |
Instalator zgłoszony przez PP lub AI |
150 zł | 300 zł | 500 zł |
Instalator lub firma rozpoczynająca z nami współpracę* |
150 zł | 300 zł | 500 zł |
Użytkownik | 150 zł | 500 zł | 800 zł |
* warunkiem zakwalifikowania do tej grupy uczestników jest wcześniejsze przesłanie dokumentów, w ktorych znajduje się wpis o działalności telekomunikacyjnej.
W celu rezerwacji miejsca na szkoleniu należy się zarejestrować przez formularz online. Zwrotnie potwierdzamy dostępność miejsc i przesyłamy fakturę proforma w celu dokonania przedpłaty. Jedynie wcześniejsza wpłata jest potwierdzeniem rezerwacji miejsca. Nie ma możliwości dokonania wpłaty w dniu szkolenia.
Uwaga: Partnerom i Autoryzowanym Instalatorom oraz zgłaszanym przez nich firmom przysługuje pierwszeństwo w rezerwacji miejsc na szkoleniu.
Wpłat prosimy dokonywać na konto:
Santander Bank Polska S.A. 2 Oddział w Sopocie nr 89 1090 1098 0000 0001 4391 1538
z dopiskiem „za udział w konsultacjach technicznych na temat central Platan w dniu...”.
Cena obejmuje:
- szkolenie warsztatowe w kameralnej grupie,
- materiały szkoleniowe,
- aktualne oprogramowanie i instrukcje,
- podczas szkolenia stacjonarnego - każdego dnia dwudaniowy obiad, swobodny dostęp do napojów zimnych i gorących z przekąskami,
- imienne zaświadczenie o ukończeniu szkolenia,
- w przypadku zdania egzaminu po szkoleniu zaawansowanym – certyfikat potwierdzający nabyte umiejętności.
Uczestnicy szkolenia stacjonarnego mogą korzystać nieodpłatnie z parkingu na terenie naszej firmy (w ramach dostępnych miejsc). Poza naszą firmą i paroma miejscami na ulicy Platanowej dostępne są miejskie parkingi, płatne w godz. 9-20.
Warunki rezygnacji
W przypadku rezygnacji z zarezerwowanego miejsca w terminie do 5 dni roboczych przed datą szkolenia (tj. do czwartku poprzedzającego szkolenie) przysługuje zwrot wniesionej opłaty w wysokości 80%.
Jeśli rezygnacja nastąpi później lub zgłoszony uczestnik będzie nieobecny bez powiadomienia – zwrot opłaty nie przysługuje.
Zapisy na szkolenia
Szkolenia (stacjonarne i online) organizują i dodatkowych informacji udzielają Opiekunowie Regionów.
W celu zgłoszenia prosimy o wypełnienie poniższego formularza zgłoszeniowego: